Tarptautinė kūrybinė stovykla „STOP FRAME 2017″

Birželio mėn. 5–9 dienomis Kauno Žalgirio jachtklube vyko tarptautinė  kūrybinė stovykla „Stop frame 2017″. Čia susirinko  100 mokinių, studentų ir jų kuratorių, mokytojų iš įvairių ugdymo įstaigų, besidominčių audiovizualiniu menu iš Lietuvos, Estijos, Rusijos ir Ukrainos.
Stovykloje būsimieji menininkai, fotografai ir filmų kūrėjai,  galėjo ne tik bendrauti ir diskutuoti su žymiais šių profesijų atstovais, matyti kūrybinį procesą, bet ir patys kurti. Juos konsultavo bei scenarijaus kūrimo, filmavimo ir montavimo paslapčių mokė kūrybinių dirbtuvių vadovas režisierius Ričardas Matačius. Režisierius taip pat gyveno stovykloje, todėl kiekvieną akimirką galėjo padėti, patarti ir parodyti.

Šių metų stovyklos naujiena – kūrybinės dirbtuvės „Piešimas šviesa naktyje“, kurias vedė  Feel Photo fotografai Monika Adomaitienė ir Giedrius Bagaliūnas. Entuziastingų fotografų duetas pristatė unikalų projektą „Feel the Light“. Kūrybinių dirbtuvių metu stovyklos dalyviai kartu su šiais fotografais kūrė įspūdingas fotografijas piešimo šviesa technika, taip tarsi atskleisdami fotografijos ir dailės sintezę, kai aplinka tampa „popieriumi“, „teptuku“ – šviesa, o piešinius fiksuoja – fotoaparatas.

Stovyklos metu vyko diskusija „Kultūrų sankirta“, kurią moderavo LŽS pirmininkas Dainius Radzevičius.

Tarptautinėje kūrybinėje stovykloje „Stop frame 2017“ paskaitas skaitė ir portfolio peržiūras vykdė profesionalūs ir plačiai žinomi fotomenininkai  Algimantas Aleksandravičius,  Stanislovas Žvirgždas, Tomas Pabedinskas, Romualdas Požerskis. Portfolio peržiūrų ir aptarimų metu žinomi menininkai jauniesiems fotografams davė daug naudingų patarimų, pagyrė už sėkmingus sprendimus, paaiškino, kokias klaidas daro. Kiekvienas menininkas po portfolio peržiūros išrinko ir įteikė apdovanojimus – asmeninius žymių menininkų fotografijų albumus su autografais – „Auksinio Kadro“  ir  „Auksinės serijos“ autoriams. „Ausinio kadro“ apdovanojimus pelnė Ligita Šliaužytė, Urtė Šlevaitė, Patrick Jensen Hansted, Rugilė Žekaitė. „Auksinės serijos“ apdovanojimus pelnė   Urtė Baranauskaitė, Olga Vorobyova, Pavel Volkov, Маrija Кublickaja.
Tarptautinėje kūrybinėje stovykloje dalyvavo ir jaunimo fotografijų konkurso  „Jaunas žmogus XXI amžiuje“ laureatai bei jų kuratoriai Lietuvos, Estijos, Rusijos ir Ukrainos. Todėl kūrybinių užsiėmimų metu bei laisvalaikiu buvo dalinamasi patirtimi, žiniomis bei aptariamos naujos filmų kūrimo ir fotografavimo bei technologijų tendencijos.

Lokacijų filmavimui, vietų fotografavimui, aktorių ar personažų, ramios ar judrios vietos toli ieškoti nereikėjo. Kauno Žalgirio jachtklubas, Kauno marios, Pažaislio vienuolynas – ideali vieta kūrybiniam fotografavimui, filmavimui, poilsiui. Kiekvienas galėjo pasirinkti užsiėmimą pagal užmanymą arba nuotaiką. Stovykloje skambėjo anglų, rusų ir lietuvių kalbos, kiekvienas savo šalies patirtį ir istoriją pritaikė bendram stovyklos kūrybingumui.

Stovyklos dalyviai sukūrė net 12 fotofilmų. Konkurso „Kuriame fotofilmą“ laureatais tapo filmo „Shapkalove“ (Kepurių meilė) dalyvių iš Estijos kūrybinė grupė, antrą vietą pelnė filmo „Kojinės smirda“ jungtinė Lietuvos ir Estijos kūrybinė grupė, trečią vietą filmo „Veidrodis“ jungtinė dalyvių iš Rusijos ir Estijos kūrybinė grupė. Filmų „Puodelis“  ir „Atstok“ kūrybinės grupės gavo saldžius paskatinimo prizus.

Konkursui „Kuriame vaizdo filmą“ stovyklos metu buvo sukurti ir pateikti 8 filmai. Kai kurie filmai buvo montuojami jau vykstant peržiūrai, bet visgi visi suspėjo ir  dalyvavo konkurse. Geriausiais buvo pripažinti: I vieta filmui „Nelaiminga princesė ir drakono skėtis“, II vieta filmui „Obsesion“, III vieta filmui „Abonentas“. Paskatinimo prizai atiteko filmų „Puodelis“ ir „Medis“ kūrybinėms grupėms. Konkursų dalyviai išgirdo vertingas ir taiklias režisieriaus Ričardo Matačiaus pastabas bei patarimus ateities darbams.

Tarptautinėje kūrybinėje stovykloje „Stop frame“ jungiamos dvi gretimos vizualinių menų rūšys – fotografija ir kinas, siekiama sudominti ir paskatinti kurti ne tik tradicinius filmus, bet ir fotofilmus. Tokiu būdu sudaromos sąlygos plėstis naujoms iniciatyvoms. Pedagogų įgyta patirtis vėliau yra taikoma ugdymo procese, perteikiama šimtams vizualinių menų entuziastų, į fotografijos ir filmų kūrybą įtraukiami nauji šių sričių mėgėjai.

Paskaitų metu pristatomas Lietuvos fotografijos mokyklos fenomenas, vyksta diskusijos ir kūrybinės dirbtuvės, svečiai aplanko Kauno fotografijos galeriją, pasigroži Kauno marių regioninio parku plaukiodami laivu.