Anri Kartje-Bresono kūryba

Lemiamas momentas

Anri Kartjė-Bresonas  –  žymus XX amžiaus fotografas ir moderniosios fotožurnalistikos kūrėjas

 
„Fotožurnalistiniame reportaže neišvengiamai esi pašalietis.“


Negalima komponuoti nepagrįstai: viskas turi kilti iš būtinybės, negalima pernelyg atsitraukti nuo turinio. “

“Pirmosios 10000 fotografijų yra pačios prasčiausios.“


„Gera nuotrauka yra nuotrauka, į kurią žiūrima ilgiau nei sekundę“, – yra pasakęs prancūzų fotografas


„Manęs paklausė: – Kaip tu fotografuoji? – aš sutrikau… – Nežinau, tai nėra svarbu – atsakiau.“

Per savo karjerą A. Kartjė-Bresonui pavyko įamžinti pačias ryškiausias amžiaus akimirkas bei asmenis: nuo Ispanijos pilietinio karo iki Paryžiaus išlaisvinimo per Antrąjį Pasaulinį karą, nuo Mahatmos Gandi mirties Indijoje iki komunistų atėjimo į valdžią Kinijoje ir Berlyno sienos.

“Pati fotografija manęs nedomina. Aš tik noriu pagauti tikrovės akimirką.”

Labiausiai žavinčios A. Kartjė-Bresono nuotraukos, tokios kaip prancūzų berniukas, išdižiai nešantis du didžiulius butelius,iš kurio juokiasi maža mergaitė, as apkūnus vyriškis, besiruošiąs šokti per balutę Paryžiuje, rodo nuostabų menininko braižą, kuriame atsiskleidžia švelnus ir nuoširdus humoras.

 „Fotografija yra niekas – tai gyvenimas mane jaudina.“

“Fotografas turi būti labai greitas kaip žvėris ir jo auka, – sakė A. Kartė-Bresonas viename iš nedaugelio savo interviu. “Reikia fotokamerą pritraukti taip arti, kad justum žmogaus alsavimą”.

Šaltiniai